الجمعة، 23 سبتمبر 2011

محدش فاهم حاجة...

مساء الخير عليكم النهارده

مفيش اختلاف على إنه عصام شرف طالع من الميدان وهو عامل دور مش هاقول وحش
بس أنا عندي مشكلة واحدة,
أنا بقلق من الاسامي الشريفة دي

 يعني كان مسكنا

مبارك
نظيف
عاطف
هلال
بدر
حبيب

فلما جه عصام شرف, كان نفسي اسمه يبقى مدبولي ولا السامخلي
أهو حاجة جديدة زي المطعم اللي من غير ترخيص هنا في شبرا في شارع الورشة اسمه دلع كرشك
أو عربية فول عبده النتن
طب ليه لما بيجي حد اسمه كويس
أداؤه بيكون وحش, مع إن بقى دلع كرشك أكله أحلى من ماكدونالدس,
ناس كتير مش فاهمة يعني إيه حكومة تسير أعمال, بس المفروض هو دور بسيط جدا توفير الغذاء والحماية
فين الكلام ده؟
ما أنا لو بسيط كـ مواطن عادي, أداء شرف والرجالة, مفيش فرق 1% عن حكومات مبارك على 30 سنة, تكاسل تباطؤ ومقدرش أقول خيانة للوطن مع المجلس العسكري اللي مشردنا ومش راضي يقولنا هننتخب امتى أنا عن نفسي برادعاوي فببص بلاقي إنه في ناس طلعت مش عارف منين زي عمنا حمدين أو الراجل أبو دقن مش فاكر اسمه وغيرهم 
وخلاص مسكوا البلد وكل واحد منهم قرر مصير البلد
الناس مش فاهمة حاجة
لأ
ده ماحدش فاهم حاجة
إنه كل واحد من دول طلع قالك أنا هاعمل قانون معرفش إيه
وقانون ابصر إيه
طيب ما احنا كده زي ما احنا من 7000 سنة

الشعب لم يقرر مصيره 
ولكن المرشح قرر مصير الشعب


لأ سوسو مامتك !!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق