الثلاثاء، 11 أكتوبر 2011

أي ام ا كلاون

مساء الخير عليكم النهاردة ..

طبعا العنوان النهاردة غريب, إي ام ا كلاون أو أنا مهرج.

وده التعبير الوحيد اللي لاقيته  يعبر عن الشارع المصري

لما نبص على مصيبة اعتصام مسبيرو والهجوم الوحشي من القوات المسلحة اللي المفروض مصرية..
الطريف في الموضوع إن كل مصابين القوات المسلحة ايديهم الشمال مصابة  يا سبحاااان الله كله متعور فياديه الشمال كده
لا يا مسيحيين يا وحشين ليه تعورهم كده أنا مش بحبكم!

المهم إنه الشارع المصري بيتكلم إن دي فتنة طائفية! يا سلاحف أنا فخور جدا بثقافة الشعب المصري الممتازة

الا يرون ان الشارع المصري الآن في حرب مع السلطة, مثل النظام السابق؟
آخر الأخبار بتقول إنه عصام شرف قدم استقالته, اتمنا إنه يمشي , ييجي حد راجل يمسك البلد دي حتى لو لمدة ساعة بس أحس إنه في تغير وحد فعلا بيحب البلد دي ليه سلطة فيها, ولا هو اللي بيحبه البلد دي اللي بيدونو وبيعدوا عالفسيبوك وتويتر؟؟

أنا عن نفسي مصري مسلم, مليش شقيق بس اخويا وصاحبي مسيحي, في مسيحيين أنا باعتبرهم اخواتي فعلا.

بس شكلنا كده نسينا إننا أمة..

اتمنا إننا نرجع ل عقولنا..



وأقول لمحافظ اسوان, إنت أبعد حاجة إنك تكون مسلم أو راجل حتى

واحر التعازي لاخواتنا المسحيين على شهاداء الدين

من اخوكم المسلم..

فليحيا الصليبـ..

ليلة سعيدة انشالله لينا وليكم...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق